Werkwijze
Na aanmelding ontvangt u, als ouder(s), eerst een intakeformulier. Naar aanleiding daarvan vindt er een intakegesprek plaats. Met uw kind doen wij ook een intake, in de vorm van gesprek, tekening en/of spel. Eventueel nemen wij (na uw toestemming) ook contact op met school of andere instanties, om informatie over uw kind te verkrijgen.
Uit deze 'diagnostische gegevens' wordt een begeleidingsplan opgesteld. Na bespreking daarvan kan de begeleiding beginnen.
Wij gaan op een integratieve manier te werk, dat betekent dat we technieken en interventies gebruiken uit verschillende modellen en theorieën. Daarmee sluiten we zoveel mogelijk aan bij uw kind.
Voor de begeleiding van de ouder(s) zal de oudercoach contact opnemen (zie "oudercoaching"). Ook bestaat er de mogelijkheid de leerkracht tips en adviezen te geven over de begeleiding van uw kind.
Tussentijds is er regelmatig contact met u over de voortgang en bevindingen. We overleggen eerst met uw kind wat we wel of niet gaan bespreken.
< terug
Uit deze 'diagnostische gegevens' wordt een begeleidingsplan opgesteld. Na bespreking daarvan kan de begeleiding beginnen.
Wij gaan op een integratieve manier te werk, dat betekent dat we technieken en interventies gebruiken uit verschillende modellen en theorieën. Daarmee sluiten we zoveel mogelijk aan bij uw kind.
Voor de begeleiding van de ouder(s) zal de oudercoach contact opnemen (zie "oudercoaching"). Ook bestaat er de mogelijkheid de leerkracht tips en adviezen te geven over de begeleiding van uw kind.
Tussentijds is er regelmatig contact met u over de voortgang en bevindingen. We overleggen eerst met uw kind wat we wel of niet gaan bespreken.
< terug