Eerste gesprek 

In het eerste (vrijblijvend) kennismakingsgesprek bespreken we het probleem van uw kind en laat ik u zien hoe er gewerkt wordt.
 

Onderzoek 

Voordat de begeleiding start neem ik een aantal toetsen af. Door deze toetsgegevens krijg ik een duidelijk beeld of uw kind een achterstand heeft met lezen, spellen en/of rekenen. Ook vindt er een gesprek met de groepsleerkracht plaats. De bedoeling is een beeld te krijgen van het kind en te ontdekken waar het probleem zit (de 'diagnose').

Bespreken verslag 

U ontvangt van de toetsen een verslag, dat we in een persoonlijk gesprek bespreken.

 

Behandeling 

Naar aanleiding van het verslag stel ik een handelingsplan op. In het handelingsplan staat onder andere welke doelen bereikt moeten worden. Daarnaast staat omschreven wat ouders, leerkracht en RT extra kunnen bieden, om de doelen te bereiken tijdens de behandeling. Het handelingsplan wordt opgesteld voor een bepaalde periode.
Ik streef ernaar dat ieder kind gaat functioneren op het niveau dat bij hem of haar hoort.
 

Evaluatie 

Regelmatig toets ik de leervorderingen van uw kind en bespreek deze met u.


Kosten

De kosten zijn afhankelijk van de aard en de duur van de begeleiding. Tijdens het eerste gesprek worden de tarieven met u besproken.